Kendi Yazıları / By the Artist

Kendi Yazıları / By the Artist

 

“Mandolin çalmak güzeldir, beste yapmak ise bir başka güzel”, İnsan Bu, http://www.insanbu.com/a_haber.php?nosu=1365 (2014)

“Ortodoks Marksizmin sanatsal direnişi / Kemal Okuyan’ın düşündürdükleri”, İnsan Bu, http://www.insanbu.com/a_haber.php?nosu=1339 (2014)

“İmdat boğuluyoruz, yetiş modernizm!”, İnsan Bu, http://www.insanbu.com/a_haber.php?nosu=1294 (2014)

“En güncel sanat: Gezi Direnişi”, İnsan Bu, http://www.insanbu.com/a_haber.php?nosu=1126 (2013)

“Marksizm, modernizm, postmodernizm”, İnsan Bu, http://www.insanbu.com/a_haber. php?nosu=1095 (2013)

“Sanatta İlericilik ve Muhafazakârlık”, Yeni Dünya Düzeninde Sanat (H.Ü. 10. Ulusal Sanat Sempozyumu), Ankara, 7-8 Haziran 2012: 177-180.

“Sanat, Düşünce ve Özeleştiri”, Bilim ve Eleştiri (GÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi), Cilt 4, sayı 6, Ankara, 2007: 177-189 (GÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde 12 Aralık 2007 tarihinde verilen konferansın metnidir).

“Tuvalden Sahneye Fırlayan Şiddet”, Felsefeciler Derneği Sempozyumu (Oturum: Sanatta Şiddet), Ankara, 22 Aralık 2006.

“Yaratıcılık, Eğitim ve Güzel Sanatlar Fakülteleri”, 1. Ulusal Mezuniyet Sergisi ve Sempozyumu (Bildiriler Kitabı), HÜ. GSF. Yayını, Ankara, 2002: 169-180.

“Hangi Bilgi, Hangi Sanat”, Bilgi Çağı ve Sanat (HÜ. VI. Ulusal Sanat Sempozyumu), Ankara, Mayıs 2000: 212-219.

“Yüksek Kültür” Ne, “Alçak Kültür” Ne?, http://www.insanbu.com/a_haber.php?nosu=1034 (erişim25.03.2013)

Diverted: The coup effect on art in Turkey’s political climate” (Ayşe Nahide Yılmaz’la ortak poster bildiri), The 2011 AAH /Association of Art Historians, Warwick University, England, 2011.

“Bir Direncin Adı: Hangar +/-”, Galeri Kara, Ankara, 2011: 6-48.

“Özgün, Kopya, Taklit, Sahte”, rh+ art magazine, sayı: 71, Mayıs 2010: 44-47.

“Postmodernizm ve Sanat”, Afşar Timuçin’e Armağan, Çetin Veysal (haz.), Etik Yayınları, 2010: 351-68.

“Sokağın İstilası”, Sokak Sanatı, Şinasi Güneş (haz.), Artes Yayınları, 2009: 40-41.

“Bazı İmgeler Gözü, Bazıları Beyni Tatmin Eder”, rh + sanart, sayı 54, Eylül 2008: 56-59.

“Resmin Saltanatı Zaten Bir Kurmacaydı”, rh + sanart, sayı 51, Haziran 2008: 30-32.

“Yeni Dünya Düzeninden Görüntüler”, Sanatçının Atölyesi: Düşünce Sanat Kültür Seçkisi, sayı: 07, Şimdi Yayıncılık, İstanbul, Yaz 2008: 241-243.

“Sanatçı Olmanın Dayanılmaz Olanakları ve Sanatın Muhtemel Geleceği Üzerine”, (Söyleşi, Yer/Tarih: Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Cebrail Ötgün İşliği, 4 Mart 2008; Katılanlar: Zafer E. Bilgin, Cezmi Orhon, Cebrail Ötgün, Ekrem Kahraman, İbrahim Çiftçioğlu, Mehmet Yılmaz); Sanatçının Atölyesi: Düşünce Sanat Kültür Seçkisi, sayı: 07, Şimdi Yayıncılık, İstanbul, Yaz 2008: 183-250.

“Sanat, Siyaset, Popüler Kültür”, Sanatçının Atölyesi: Düşünce Sanat Kültür Seçkisi, sayı: 06, Şimdi Yayıncılık, İstanbul, Bahar 2008: 245-252.

“Dünya Sanatı Karşısında Türkiye’de Sanat: Ülke Olarak Özgürlük, Kişisel Olarak Özgürlük”, (Söyleşi, Yer/Tarih: Sanat Yapım, 29 Kasım 2007; Katılanlar: Zafer E. Bilgin, Kayıhan Keskinok, Cezmi Orhon, Cebrail Ötgün, Ekrem Kahraman, İbrahim Çiftçioğlu, Mehmet Yılmaz); Sanatçının Atölyesi: Düşünce Sanat Kültür Seçkisi, sayı: 06, Şimdi Yayıncılık, İstanbul, Bahar 2008: 30-79.

“Tuvalden Sahneye Fırlayan Şiddet”, Sanatçının Atölyesi; Düşünce Sanat Kültür Seçkisi, sayı: 05, Şimdi Yayıncılık, İstanbul, 2008: 233-244.

“Beuys’u Okumak”, Cey Sanat, sayı:07/16, Haziran/Eylül, 2007: 26-30.

“Sanat, Piyasa, Küreselleşme”, Cey Sanat, sayı:07/14, Ocak/Şubat, 2007: 14-22.

“Definesini Paylaşıma Açan Sanatçı: Cebrail Ötgün”, Define Avı, Karaca Sanat Galerisi sergi davetiyesi, Mayıs 2007.

“Söbütay Özer, Hocam”, rh + sanart, sayı 41, Haziran 2007: 56-58.

“Çağdaş Sanat, Postmodern Sanatın Geçici Adıdır”, Cey Sanat, sayı:06/13, Kasım/Aralık, 2006: 60-68.

“Güncel Sanat Çağdaş Sanatın Öteki Adıdır”, Cey Sanat, sayı:06/12, Eylül/Ekim, 2006: 21- 28.

“Cebrail Ötgün’le Söyleşi”, Figan (Edebiyat Sanat Dergisi), sayı 1, Mersin, 2006.

“Turan Aksoy’un İlk Dönem Çalışmaları”, Figan (Edebiyat Sanat Dergisi), sayı 1, Mersin, 2006.

“Rafet Van’ın Resimleri”, Sergi Katalogu, 2006, Mersin

“Bir Koleksiyonun Düşündürdükleri”, Cumhuriyet Kitap, sayı: 798, 1 Haziran 2005: 14-15.

“İktidarın Yeni Ortağı: Küratör”, Anadolu Sanat, Anadolu Üniversitesi Yayını, sayı 15, Güz 2004: 221-236.

“Modern Görüntüleme Araçları ve Sanat”, Anadolu Sanat, Anadolu Üniversitesi Yayını, sayı 14, Güz 2003: 191-201.

“Vefasızlık”, İçel Sanat Kulübü Bülteni, Ekim-Kasım 2003: 44

“Et ve Tırnak: Ben ve Yaratmak” (Semra Yücel ile Söyleşi), İçel Sanat Kulübü Bülteni, Şubat-Mart 2003: 13-13.

“Sevgili Öğretmenim, Dostum Ethem Aydın”, İçel Sanat Kulübü Bülteni, Ocak 2003: 9-10

“Modern Sanat, Birey ve Sanat Yapıtı Üzerine”, Sanat Yazıları 9, HÜ. GSF Yayını, 2002: 145-151

“İsmail Ateş’in Dünyası”, Sergi Kataloğu, Galeri Baraz, Mayıs 2001: 1-2

“Güneyde Bir Usta: Ethem Aydın”, Sergi Kataloğu, Ekim 2000: 6-10

“(Ankara’da Genç Sanat-2) Karşılaş, Müdahale et”, Milliyet Sanat, 15 Ekim 1999: 19-20

“ODTÜ’de Heykel ve Sanat Bilinci”, ODTÜ’lü, Güz 1998: 28

“Gösterdiğin, Gördüğün Kadardır”, Cumhuriyet Kitap, 24 Aralık, 1998: 24

“(Biçemler ve Disiplinlerarası Etkileşim-4) – Hay Allah, İyi Bir Elin Yok Ama İyi Bir Beynin var”, Milliyet Sanat, 15 Ağustos 1998: 46-48

“(Biçemler ve Disiplinlerarası Etkileşim-3) – Nesnenin Gücü”, Milliyet Sanat, 1 Ağustos 1998: 40-42

“(Biçemler ve Disiplinlerarası Etkileşim-2) – Brancusi, Mondrian, Tatlin: Modernizmin Özeti”, Milliyet Sanat, 15 Temmuz 1998:14-16

“(Biçemler ve Disiplinlerarası Etkileşim-1) – 20. yy. Heykel Sanatına Bir Köprü: Rodin”, Milliyet Sanat, 1 Temmuz 1998: 20-23

“Künyeler ya da Yazının Simgesel Gücü”, Siyah Beyaz, 17 Haziran 1997: 10

“An Oppositional, Sensitive Artist”, Turkish Daily News, January 26, 1997: B9

“New York’da Bir Türk Sanatçısı”, Siyah Beyaz, 5 Temmuz 1996: 11

“Ortalık Biblodan Geçilmez Oldu”, Siyah Beyaz, 26 Mayıs 1996: 10

“ODTÜ’de Yeni Heykeller”, Siyah Beyaz, 18 Eylül 1995: 11

“Düşüncede Aykırılık ve Seçkinlik”, Milliyet Sanat, 1 Eylül 1995: 42-43

“Beauty and Ugliness in the Works of İsmail İlhan”, Turkish Daily News, October 29, 1995:B3

“Piyasaya Teslim Olmadan Devam Edenler”, Milliyet Sanat, 15 Temmuz 1995: 42-43

“Elif Okur Tolun’s Abstract Battle-Areas”, Turkish Daily News, March 14, 1995: B3

“Tutarsızlık Üzerine: Sanatçı İç Dünyasının Dışavurumu”, Milliyet Sanat, 1 Aralık 1994: 30-32

“Sanatta Nesnellik ve Öznellik”, Milliyet Sanat, 1 Eylül, 1994: 32-35

“Modernizmin ‘post’u ve Türk Plastik Sanatları Üzerine”, Milliyet Sanat, 15 Temmuz 1994: 26-29; (On ‘post’ of modernism and Turkish fine arts”, Turkish Daily News, August 26, 1994: B3).

Art and Culture at METU”, Turkish Daily News, June 5, 1994: 9

Reklamlar
Yorum bırakın

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s